Aktualności

Język polski

Język angielski

Google

Nakarm głodne dziecko - wejdŸ na stronę www.Pajacyk.pl

Dziecko w sieci

Szkolna wycieczka do Warszawy

17 listopada 2006

17 listopada miała miejsce szkolna wycieczka do Warszawy. Głównym celem wycieczki było przybliżenie naszym uczniom historii II wojny światowej, a w szczególności chwalebnej karty z dziejów naszego narodu: Powstania Warszawskiego. Przy ulicy Grzybowskiej 79 w Warszawie mieści się niedawno otwarte Muzeum Powstania Warszawskiego. To ono było głównym punktem na trasie wycieczki do stolicy.

Nasza podróż zaczęła się bardzo wcześnie, bo już o 1.00 wyruszyliśmy spod szkoły autokarem.

Pierwszym punktem, który zwiedziliśmy był Międzynarodowy Port Lotniczy "Okęcie". Następnie udaliśmy się do centrum, gdzie zatrzymaliśmy się przy Placu Józefa Piłsudskiego, udając się do Grobu Nieznanego Żołnierza.

O godzinie 9.30 byliśmy już w muzeum czekając na wejście.

Muzeum okazało się być doskonałą lekcją historii. Zgromadzona ekspozycja i sposób jej prezentacji zrobiła na nas olbrzymie wrażenie. Miejsce to pozwoliło na chwilę przenieść się w czasie i poczuć się niemal jak powstaniec biorący udział w powstaniu, który schylony przemyka tunelami pod stopami wroga. Nie zapomnimy tej lekcji.

Po emocjach muzeum udaliśmy się na Stare Miasto. Zwiedziliśmy Zamek Królewski, Rynek Starego Miasta, Barbakan, a potem udaliśmy się pod pomnik Małego Powstańca. Następnie zatrzymaliśmy się w Parku Łazienkowskim, gdzie zobaczyliśmy Pałac na Wodzie oraz Pomnik Fryderyka Chopina. Po tej dawce emocji udaliśmy się w drogę powrotną.