Aktualności

Język angielski

Rada Rodziców

Google

Nakarm głodne dziecko - wejdŸ na stronę www.Pajacyk.pl

Dziecko w sieci

Szkolna Droga Krzyżowa - Liwocz 2012

Już od kilku lat w naszej szkole, w okresie wielkiego postu, organizowane są wyjazdowo-plenerowe drogi krzyżowe. W tym roku taka droga odbyła się 22 marca. Opiekę duszpasterską pełnił ks. Jerzy Maciąg. Droga krzyżowa to wielkopostne nabożeństwo, którego celem jest adoracyjne odtwarzanie męki i śmierci Jezusa Chrystusa. Naszą drogę odbyliśmy wspinając się, a jednocześnie rozważając stacje męki pańskiej, na górę Liwocz położoną we wschodniej części Pogórza Ciężkowickiego. Na szczyt prowadzi trasa, przy której znajduje się 14 symbolicznych stacji. Po rozważeniu ostatniej stacji dochodzimy do kulminacji góry na wysokość 562 m. Jest to najwyższy szczyt Pogórza Ciężkowickiego, gdzie znajduje się Sanktuarium Matki Bożej Królowej Pokoju wraz z wieżą widokową. Z wieży tej mieliśmy okazję podziwiać piękną panoramę okolicy. Po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy w dalszą wędrówkę. Szlakiem zielonym zeszliśmy do miejscowości Jabłonica, gdzie czekał na nas już autokar.

Następnie udaliśmy się do miejscowość Czermna, w której znajduję się Sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia. Zwiedziliśmy tam zabytkowy, drewniany kościół z początku XVI wieku oraz nową świątynię, konsekrowaną w 2000 roku. Znajduje się w niej słynący z łask obraz Matki Bożej Pocieszenia. Tytuł Sanktuarium świątyni nadano 2007 roku, a koronacja wizerunku Matki Bożej odbyła się 28 sierpnia 2011 roku.

Wracając zatrzymaliśmy się jeszcze w Jodłowej, gdzie znajduje się Sanktuarium Dzieciątka Jezus. Po krótkiej wizycie w Sanktuarium wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.