Aktualności

Język polski

Język angielski

Google

Nakarm głodne dziecko - wejdŸ na stronę www.Pajacyk.pl

Dziecko w sieci

trasy:

08 październik 2010

Zaczernie - Sanok - Cisna - Worwosoka (1024m) - Małe Jasło (1097m) - Jasło (1153m) - Okrąglik (1101m) - Fereczata (1102m) - Smerek - Kalnica

09 październik 2010

Kalnica - Berehy Górne - Połonina Caryńska (1297m) - Przełęcz Przysłup Caryński - Caryńskie - Nasiczne - Kalnica

10 październik 2010

Kalnica - Łopienka - Myczkowce - Zaczernie

W dniach 8, 9 i 10 października miał miejsce III Rajd Bieszczadzki. W rajdzie uczestniczyli uczniowie z Zaczernia, Łąki i Wólki Podleśnej.

8 październik

Po zapakowaniu się do autobusu wyruszyliśmy w drogę. Za Sanokiem chwila przerwy w podróży i dalej na południe. Wreszcie dotarliśmy do Cisnej, skąd szlakiem czerwonym przez Rożki (943m), Worwosokę (1024m), Małe Jasło (1097 m), Szczawniki, Jasło (1153m), Okrąglik - gdzie spotykają się granice Polski i Słowacji, - Fereczatą, doszliśmy do Smereka, gdzie czekał na nas autobus, który podwiózł nas do Hotelu Bogdanka. Tam zjedliśmy obiadokolacje. Nocowaliśmy w Schronisku Młodzieżowym w Kalnicy.

9 październik.

Pobudka miała miejsce o 6 rano, a następnie o 7 mieliśmy śniadanie. Po śniadaniu pojechaliśmy do Brzegów Górnych. Przed wejściem na szlak zwiedziliśmy cmentarz bojkowski, na którym zachowało się kilka kamiennych nagrobków. W tym dniu naszym celem była Połonina Caryńska ( 1297 m .) Podejście okazało się trudne, wiał silny i zimny wiatr. Z połoniny zeszliśmy zielonym szlakiem do schroniska Koliba na Przysłupie Caryńskim, gdzie mieliśmy przerwę na jedzenie. Doliną Caryńskiego dotarliśmy na cmentarz w dawnej wsi Carynskie, stamtąd przeszliśmy do Nasicznego przez przełęcz Caryńską. Nasz autobus zawiózł nas do miejsca noclegu. Wieczorem po obiedzie, jeszcze zapaliliśmy ognisko.

10 październik

Pobudka jak dzień wcześniej o 6, a śniadanie o 7. Po śniadaniu pojechaliśmy na Mszę Św. do kościoła, w miejscowości Wetlina. Później udaliśmy się do Łopienki, gdzie zaczęliśmy kolejny dzień naszej wędrówki.

Pod cerkwią spotkaliśmy pana, który opowiedział nam legendą o Biesie, Czadach i Sanie oraz śpiewał piosenki po polsku i ukraińsku. Z Łopienki pojechaliśmy do Myczkowiec. Zwiedziliśmy tam mini zoo, ogród biblijny oraz Centrum Ekumeniczne z miniaturami cerkwi i kościołów drewnianych. Po skończonej wycieczce, zmęczeni, ale i pełni wrażeń szczęśliwie wróciliśmy do naszych domów.