Aktualności

Język polski

Język angielski

Google

Nakarm głodne dziecko - wejdŸ na stronę www.Pajacyk.pl

Dziecko w sieci

Zima w Beskidzie Niskim:)

trasa: Zaczernie - Gorlice - Sękowa - Ropica Górna - Bodaki - Bartne - Zaczernie

Pierwszy rajd w roku 2011, to zaplanowany na feriach zimowych wyjazd do Bartnego. I chociaż była to wyprawa pod hasłem "Zima w Beskidzie Niskim" aura była wczesnowiosenna.

Zmierzając do celu naszej podróży zatrzymaliśmy się w kilku miejscach po drodze. Pierwszy przystanek mieliśmy w Sękowej, gdzie zwiedziliśmy drewniany kościół z początku XVI wieku wpisany na listę UNESCO. Następnie jadąc doliną Sękówki zatrzymaliśmy się przy cerkwi w Ropicy Górnej. Stąd ruszyliśmy już do Bartnego. Na miejscu zwiedziliśmy Muzeum Sztuki Cerkiewnej mieszczące się w dawnej cerkwi grekokatolickiej w Bartnem. W drodze powrotnej obejrzeliśmy dwa cmentarze z okresu I wojny światowej. Są to obiekty projektu Hansa Mayra: cmentarz numer 80 oraz 78.

Pełni wrażeń dotarliśmy do domu w godzinach wieczornych.