Aktualności

Język angielski

Rada Rodziców

Google

Nakarm głodne dziecko - wejdŸ na stronę www.Pajacyk.pl

Dziecko w sieci

Jaworze

trasa: Zaczernie - Jasło - Gorlice - Grybów - Ptaszkowa - Jaworze - Binczarowa - Zaczernie

2 listopada wczesnym rankiem znów wyruszyliśmy ku przygodzie. Tym razem naszym celem były Góry Grybowskie. Ten najbardziej na północny zachód wysunięty skrawek Beskidu Niskiego to góra Jaworze (882m). Z Zaczernia udaliśmy się na południe przez: Jasło, Gorlice oraz Grybów do miejscowości Ptaszkowa skąd wyruszyliśmy niebieskim szlakiem w góry. Po blisko dwóch godzinach marszu osiągnęliśmy kulminację góry Jaworze. Na szczycie znajduje się wieża widokowa, z której mogliśmy podziwiać rozległą panoramę. Po dłuższej przerwie i uraczeniu się pięknym widokiem rozpoczęliśmy dość strome zejście do Przełęczy pod Binczarową, gdzie wsiedliśmy do naszego autokaru. Kolejnym punktem naszej wycieczki była miejscowość Binczarowa, gdzie zwiedziliśmy cerkiew pw. św. Dymitra z XVIII wieku oraz cmentarz z I wojny światowej. W ciągu całego dnia pogoda dopisywała, zaś w czasie powrotu z przerwą w Gorlicach już towarzyszył nam deszcz. Zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy szczęśliwie do naszych domów czekając na kolejny wyjazd naszego koła.