Aktualności

Język angielski

Rada Rodziców

Google

Nakarm głodne dziecko - wejdŸ na stronę www.Pajacyk.pl

Dziecko w sieci

Lwów

Szkoda gadać i szkoda słów -
Nie ma nie ma, jak miasto Lwów!
Nie ma jako to: "taj joj", "ta idź""!
Ta chcesz szczęśliwym być:
To jedź do Lwowa!

Fragment piosenki ulicznej pt. "Rozśpiewany Lwów" stał się jednym z impulsów, aby zorganizować pierwszy zagraniczny wyjazd naszego koła i to właśnie do pięknego Lwowa. Przygotowania do wyjazdu zaczęły się już kilka miesięcy wcześniej. Wydawało się że jest to jedno z poważniejszych organizacyjnie zadań, którego się podjęliśmy. Jak się później okazało zarówno pod względem odczuć i doznań związanych ze Lwowem, jak i organizacyjnie wszystko się udało.

Nasza wyprawa rozpoczęła się 11 maja (sobota) zbiórką koło szkoły w Zaczerniu o godzinie 4.40. Cała grupa liczyła 35 osób. Naszym pilotem był pan Adam Czarnek. Po przekroczeniu granicy w Medyce do Lwowa pozostało nam jeszcze 80 kilometrów.

Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od Katedry Wniebowzięcia NMP, następnie przeszliśmy pod Pomnik Adama Mickiewicza. Tego dnia zwiedziliśmy jeszcze: dawny kościół Jezuitów, Katedrę Ormiańską, Teatr Opery, Rynek z Ratuszem, kaplicę Boimów, Cerkiew Wołoską, dawne kościoły Dominikanów Bernardynów oraz wiele mniejszych zabytków. Całe historyczne śródmieście Lwowa zostało wpisane na listę obiektów Światowego Dziedzictwa Kulturalnego UNESCO w 1998 roku. Między czasie zjedliśmy obiad w Restauracji "Premiera Lwowska". Po pełnym emocji dniu udaliśmy się do naszego hotelu. Naszym domem we Lwowie był hotel "Galaktyka" w miejscowości Winniki.

Kolejnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy w kierunku Cmentarza Łyczakowskiego. Wędrując alejkami zatrzymywaliśmy się przy pomnikach sławnych Polaków min.: Marii Konopnickiej, Władysława Bełzy, Stefana Banacha, Oswalda Balzera, Gabrieli Zapolskiej i wielu innych. Dużo emocji wywołała u nas wizyta na Cmentarzu Obrońców Lwowa i Kresów Wschodnich (Cmentarz Orląt Lwowskich). Kolejnym etapem wycieczki był objazd miasta autokarem do Katedry Greckokatolickiej św. Jura. Jednym z ostatnich punktów naszej wycieczki było wyjście na Kopiec Unii Lubelskiej. Z tego najwyższego punktu Lwowa i całego Roztocza roztacza się przepiękny widok na Lwów, jak i na okolice. Dzięki pięknej bezchmurnej pogodzie mogliśmy się tym widokiem delektować. Na pożegnanie ze Lwowem obiad - oczywiście w restauracji " Premiera Lwowska " i... w drogę powrotną do domu. Żal żegnać się z tak pięknym miastem, ale komu w drogę temu czas. Jeszcze tylko zakupy słodkości. Do Zaczernia dotarliśmy w godzinach wieczornych.

Była to piękna wycieczka, która przybliżyła nam nie tylko historie Lwowa, ale i Polski. Odsłoniła piękno tego miasta wraz z zabytkami potwierdzającymi jego wielokulturowość i wielowiekowe tradycje. Dostarczyła nam chęć do dalszego poznawania tego miasta. Do zobaczenia we Lwowie.