Aktualności

Język polski

Język angielski

Google

Nakarm głodne dziecko - wejdŸ na stronę www.Pajacyk.pl

Dziecko w sieci

trasa: Zaczernie - Dynów - Dąbrówka Starzeńska - Bircza - Posada Rybotycka - Kopystańka (541m) - Rybotycze - Zaczernie

12 listopad to dzień, kiedy już stęskniona górskich wędrówek grupa członków SKKT wyruszyła na kolejną wyprawę. Tym razem na Pogórze Przemyskie. Ruszyliśmy w kierunku Dynowa, a następnie Birczy. Po drodze w miejscowości Dąbrówka Starzeńska zwiedziliśmy ruiny zamku Stadnickich. Jadąc krętymi i wąskimi dróżkami Pogórza Przemyskiego dotarliśmy do miejscowości Łodzinka Dolna skąd rozpoczęliśmy marsz czerwonym szlakiem w kierunku najwyższego wzniesienia pogórza - Kopystańki (541m). Dotarłszy do potoku Zasławka odbiliśmy na chwile ze szlaku, aby zwiedzić bardzo cenny i rzadki zabytek tj. znajdującą się w miejscowości Posada Rybotycka murowaną, obronną cerkiew p.w. św. Onufrego z XV w. Jest to jedna z najstarszych zachowanych cerkwi w Polsce, a zarazem jedna z bardzo nielicznych cerkwi obronnych. Następnie wróciliśmy na szlak i kontynuowaliśmy wędrówkę na szczyt. Nasz trud został wynagrodzony pięknymi widokami ze szczytu. Po krótkim odpoczynku i zrobieniu zdjęcia grupowego zeszliśmy żółtym szlakiem do Rybotycz, gdzie czekał na nas już autokar. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na ciepły posiłek w Dynoiwe. Wszyscy szczęśliwi i zadowoleni wrócili do domu, by znów za jakiś czas móc wyruszyć w drogę.