Aktualności

Język angielski

Rada Rodziców

Google

Nakarm głodne dziecko - wejdŸ na stronę www.Pajacyk.pl

Dziecko w sieci

Warszawa 2014

Trzecia w historii naszego Szkolnego Koła PTTK wycieczka do stolicy odbyła się w dniach 31 maja i 1 czerwca 2014 r. Uczestniczyły w niej nie tylko dzieci, ale były też osoby dorosłe.

Wyjechaliśmy z Zaczernia o godzinie 3.30, aby spotkać się z panią przewodnik Hanną Kowalską o 8.30 w Warszawie. W pierwszej kolejności pojechaliśmy na cmentarz wojskowy na Powązkach, gdzie odwiedzając groby żołnierzy polskich , a także znanych osobistości, poznawaliśmy historię naszego kraju. Następnym punktem wycieczki był Pałac Kultury i Nauki i wyjazd na taras widokowy na 30 piętrze, skąd podziwialiśmy panoramę Warszawy. W drodze do Wilanowa pani przewodnik pokazywała i opowiadała o ważnych miejscach i budynkach, które mijaliśmy. Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, które jest najstarszym polskim muzeum sztuki, zwiedzaliśmy w dwóch grupach. Bezpośrednio po zwiedzaniu Pałacu wróciliśmy do centrum Warszawy, by w pobliżu Zamku Królewskiego w uroczej restauracji zjeść smaczny obiad. Po obiedzie wyczekiwany przez dzieci punkt programu, czyli Centrum Nauki Kopernik. Każdy dostał papierową opaskę na rękę oraz kartę do logowania i rozproszyliśmy się w świecie samodzielnego eksperymentowania. Po dwóch godzinach zabawy poszliśmy do Planetarium Niebo Kopernika, gdzie pokazano nam możliwości techniczne tego planetarium. Dzieciom bardzo podobał się pokaz laserowy, któremu towarzyszyła muzyka. Późnym wieczorem wyruszyliśmy piechotą do miejsca naszego noclegu, czyli schroniska młodzieżowego na ulicy Smolnej 30.

Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy Mszą św. w Bazylice św. Krzyża na Krakowskim Przedmieściu. Po Mszy św. obserwowaliśmy wyruszający pochód z relikwiami świętego Jana Pawła II w stronę Świątyni Opatrzności Bożej, gdzie obchodzono warszawskie Święto Dziękczynienia. Natomiast my pojechaliśmy z panią przewodnik do Łazienek. Zwiedziliśmy park i Pałac na Wyspie. Bardzo podobała nam się ta letnia rezydencja króla Stanisława Augusta. Wyjeżdżając z Łazienek zatrzymaliśmy się jeszcze przy Belwederze i w Ogrodzie Modernistycznym ze słynnym pomnikiem Fryderyka Chopina.

Kolejne miejsca, które zwiedzaliśmy były już w centrum Warszawy. Rozpoczęliśmy od Ogrodu Saskiego i Grobu Nieznanego Żołnierza, gdzie udało nam się obserwować uroczystą zmianę warty o godzinie 12.00. Następnie przeszliśmy Krakowskim Przedmieściem od Pałacu Prezydenckiego pod Zamek Królewski, a potem na Rynek z Syrenką Warszawską. Tam krótko czas wolny na lody i pamiątki i wyruszyliśmy na mury obronne z Barbakanem i Pomnikiem Małego Powstańca. Powróciliśmy znowu na Plac Zamkowy i tam w znanej nam już restauracji zjedliśmy obiad. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie dzięki współczesnym środkom prezentacji, poznawaliśmy historię tego powstania. To miejsce pamięci rzeczywiście oddaje klimat tamtego czasu, stara się odtworzyć atmosferę powstańczej Warszawy.

Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni powróciliśmy do Zaczernia w godzinach nocnych.