Aktualności

Język angielski

Rada Rodziców

Google

Nakarm głodne dziecko - wejdŸ na stronę www.Pajacyk.pl

Dziecko w sieci

Żuków

07 września 2013 r.

trasa: Zaczernie - Ustianowa Górna - Holica (762m) - Żłobek - Równia - Zaczernie

7 września odbył się pierwszy w nowym roku szkolnym2013/2014 rajd naszego koła. We wczesnych godzinach porannych wyruszyliśmy w kierunku Sanoka i dalej Ustjanowej Górnej. Celem tej wyprawy była środkowa część pasma Żuków. Jest to masyw górski należący do Gór Sanocko-Turzańskich rozciągający się od Uherców Mineralnych, na północnym zachodzie, po granicę polsko-ukraińską, na południowym wschodzie. Jego kontynuacją po stronie ukraińskiej jest masyw Magury Łomniańskiej.

Wycieczkę pieszą rozpoczęliśmy z miejscowości Ustianowa Górna, gdzie zwiedziliśmy drewnianą cerkiew pw. św. Paraskewy z końca XVIII wieku. Pierwszy etap trasy biegł stromo pod górę na grzbiet pasma. Po kilkudziesięciu minutach marszu osiągnęliśmy pierwszy cel, po czym na szczycie Holicy (762m) zatrzymaliśmy się na przerwę śniadaniową. Piękna pogoda tego dnia sprzyjała wędrówką górskim. Ciepło, wręcz bezchmurne niebo i piękne widoki na pasmo Otrytu potęgowały doznania z wędrowania po górach i obcowania z przyrodą. Co jakiś czas zatrzymywaliśmy się na otwartych polach widokowych, z których rozpościerały się przepiękne widoki w kierunku południowym na Bieszczady. Wycieczkę pieszą zakończyliśmy w miejscowości Żłobek, przez którą przebiega tzw. Duża Obwodnica Bieszczadzka. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się przy pięknej drewnianej cerkiewce w miejscowości Równia. Ten wspaniały obiekt sakralny wzniesiony w stylu bojkowskim zrobił na uczestnikach wycieczki duże wrażenie. To był ostatni punkt zaplanowany na nasz wyjazd. W godzinach wieczornych pełni wrażeń wróciliśmy szczęśliwie do naszych domów oczekując już kolejnego wyjazdu.